Colin de Deugd

Social First

De video’s in deze categorie vind je ook in onderstaande categorieën terug, maar ik wilde ze graag belichten. Deze video’s zijn namelijk specifiek gemaakt voor sociale media, denk aan TikTok en YouTube.

Baas van een Bot

Na afloop van de stage ben ik als freelance editor blijven helpen met verschillende video’s. Eén van de monteerklussen was de eerste aflevering van ‘Baas van een Bot’. Het was belangrijk dat het luchtig bleef, daarom werd gebruik gemaakt van memes en werden verschillende momenten uitvergroot.
De serie is sindsdien helaas van YouTube afgehaald, daarom dat ik niet de meest recente versie kon uploaden. Deze versie heeft nog geen kleurbewerking gehad en verschilt licht van wat uiteindelijk is opgeleverd.

Via Boomerang FT. filmde en monteerde ik deze video’s voor het TikTok-kanaal van Albert Heijn. De video’s moeten laten zien hoe makkelijk het is om te koken met behulp van de AH app en website.

Deze video was gebaseerd op de ASMR-kookvideo’s die veel op TikTok rondgaan. Het ging vooral om het geluid dat werd gemaakt tijdens de bereiding van het eten, daarom werd dat met een extra goede microfoon opgenomen.

Alle video’s maken gebruik van actuele muziek op TikTok, en hebben een perfecte loop zodat het fijner doorkijkt.

My Day, My Way

Als onderdeel van mijn stage bij Big Shots werd ik ingeschakeld om de video’s van ‘My Day, My Way’ te editen. De 8 video’s werden in twee dagen gefilmd, waarna ik alles binnen een week op moest leveren.
Zelf ben ik superblij met het resultaat.

Uniserver is hoofdsponsor van het raceteam GP Elite. Om de samenwerking tussen het bedrijf en het raceteam te promoten maakte ik deze video. De beelden die ik gebruikte zijn gefilmd tijdens een van de partnerdagen op Circuit Zandvoort.

Dit is de korte versie van de video over Gregory Sedoc, gemaakt voor de social mediacampagne ‘De rol die je nooit had willen missen…’ van De Assistent, een iniatief van Gemeente Amsterdam.